Benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

~|icon_phone~|elegant-themes~|solid

06-39762929

~|icon_mail~|elegant-themes~|solid

info@onderwijsmetict.nl

Differentiëren

Wat is ‘Differentiëren met ICT’ eigenlijk en wat hebben mijn leerlingen en ik er aan? Welke tools kun je inzetten om meer differentiatie te realiseren? Welke lesstof & werkvormen zijn geschikt om bij differentiatie in te zetten?

Differentiëren

Wat is ‘Differentiëren met ICT’ eigenlijk en wat hebben mijn leerlingen en ik er aan? Welke tools kun je inzetten om meer differentiatie te realiseren? Welke lesstof & werkvormen zijn geschikt om bij differentiatie in te zetten?

Voor wie

Docenten in PO, VO, SO en/of MBO die ‘obstakels voor leren’ weg willen halen door meer differentiatie-mogelijkheden voor hun leerlingen aan te bieden.

Resultaat

Je weet wat de meerwaarde van differentiëren door middel van ICT is, kent de ICT- toepassingen die daarbij nodig zijn en hebt concrete praktijk-ervaring opgedaan met de inzet ervan.

Datum

Woensdag 30 juni,  12:30 – 16:30 uur
in Go Meet Pantheon

Kosten

Per training maximaal 10 deelnemers zodat er voldoende ruimte is voor persoonlijke begeleiding. Het minimaal aantal deelnemers is 4. De kosten per online training bedragen € 125 per training per persoon, ex btw.

Recht doen aan verschillen in leertempo, niveau en talenten van leerlingen. ICT kan hen op prachtige manieren helpen om de gewenste differentiatie in hun onderwijs te realiseren. Het one-size-fits-all onderwijsmodel is steeds meer verleden tijd aan het worden. Docenten zoeken naar manieren om recht te doen aan de verschillen in leertempo, niveau en talenten van hun leerlingen. ICT kan hen op prachtige manieren helpen om de gewenste differentiatie in hun onderwijs te realiseren. Door ontwikkelingen als learning analytics, flipping the classroom en gepersonaliseerd leren ontstaat er ruimte om recht te doen aan deze verschillen.

Ze bieden leerlingen de kans om op hun eigen tempo te leren, om extra lesstof tot zich te nemen als ze eraan toe zijn, en om meer tijden plaatsonafhankelijk te kunnen leren en werken. In deze training gaan docenten aan de slag met het ontwerpen, produceren en uitvoeren van een (deel van een) les, waarin differentiatie de hoofdrol speelt.