• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

06-39762929

info@onderwijsmetict.nl

Computational Thinking

Het gaat om het vermogen om verschijnselen in de wereld te begrijpen, ze te modelleren en te vertalen naar iets dat op een zinvolle manier in een computer kan worden uitgevoerd. Het is niet zozeer de vaardigheid om te programmeren, maar het vermogen om uit te zoeken hoe een algoritme een probleem kan oplossen

Computational Thinking

Het gaat om het vermogen om verschijnselen in de wereld te begrijpen, ze te modelleren en te vertalen naar iets dat op een zinvolle manier in een computer kan worden uitgevoerd. Het is niet zozeer de vaardigheid om te programmeren, maar het vermogen om uit te zoeken hoe een algoritme een probleem kan oplossen

Voor wie

Leraren werkzaam in het basis- en voortgezet onderwijs die in korte tijd handiger met ICT willen worden. En tevens willen ervaren welke consequenties dat gemakt op hun vak heeft.

Resultaat

Na deze training bent u in staat om de concepten van computational thinking te herkennen, benoemen en te integreren in uw lessen.

Kosten

€745 per dagdeel

Wat leer je dan?
Met een computer kunnen omgaan is één, maar ook echt weten hoe een computer denkt en hoe problemen met een computer kunnen worden opgelost is een heel ander verhaal. Daar komen vaardigheden bij om de hoek kijken die je niet zomaar even leert, maar die wel belangrijk zijn voor de toekomst. Deze vaardigheden worden samengevat onder de noemer Computational thinking. In je dagelijkse leven kom je het overal tegen; in je smartphone, het stoplicht of je digitale camera.

De concepten die je waarschijnlijk al toepast
Tijdens de training maakt u kennis met de belangrijkste concepten van Computational thinking. Vanuit deze denkwijzen kijkt u naar het huidige onderwijsaanbod. Waar past u sommige zaken al toe en waar is ruimte voor integratie. Van groep 1 tot en met de derde klas van de middelbare school krijg je manieren aangereikt om Computational thinking aan te bieden in uw onderwijs.

Zonder stekker
Natuurlijk maak je kennis met online toepassingen waarmee je leerlingen kunt laten programmeren, want dat zul je kunnen zien als een verdieping. Maar het uitgangspunt van deze training blijft een aanbod zonder technologie, zonder stekker. Denk dan een een hagelslagrobot ‘programmeren’, bewegend leren met boleans, selecteren van kleding voor een pop.

 

×