• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

~|icon_phone~|elegant-themes~|solid

06-39762929

~|icon_mail~|elegant-themes~|solid

info@onderwijsmetict.nl

Opleiding ICT Leer-kracht

Een ‘ICT Leer-Kracht’ is binnen het PO, VO en MBO een ambassadeur, hulpbron, inspirator en coach rondom de didactische inzet van technologie. In deze opleiding bieden we jullie als ICT Leer-Kracht dan ook alle kennis en vaardigheden die je nodig hebt om je rol als ICT Leer-Kracht binnen jullie school te kunnen vervullen.

Opleiding ICT Leer-kracht

Een ‘ICT Leer-Kracht’ is binnen het PO, VO en MBO een ambassadeur, hulpbron, inspirator en coach rondom de didactische inzet van technologie. In deze opleiding bieden we jullie als ICT Leer-Kracht dan ook alle kennis en vaardigheden die je nodig hebt om je rol als ICT Leer-Kracht binnen jullie school te kunnen vervullen.

Voor wie

Leerkracht, Docent, ICT-er en teamleider die affiniteit hebben met onderwijsinnovatie.

Resultaat

Deze opleiding van vier dagen heeft tot doel om leraren en medewerkers van de ICT-afdeling op te leiden tot kenners van didactische ICT-toepassingen en de benodigde randvoorwaardelijkheden voor een waardevolle inzet van deze toepassingen. Tevens biedt deze opleiding de kans om van deze voorlopers een ‘denktank’ m.b.t. de inzet van ICT te maken, waarbij zowel vanuit de docenten als de ICT-afdeling een vertegenwoordiging in aanwezig is.

Kosten

Deze opleiding wordt in company gegeven, prijs op aanvraag. De opleiding bestaat uit 4 lesdagen 09:00 – 16:00 uur. Bij de opleiding zijn meerdere trainers met specifieke expertise betrokken. 

Kennis en randvoorwaarden

Kennis van de werking en mogelijke inzet van ICT-toepassingen vormt de basis van deze opleiding. Echter, voor een duurzame inzet van ICT in het onderwijs zijn de randvoorwaarden hierbij minstens zo belangrijk. Daarom besteden we in de opleiding aandacht aan een verantwoorde omgang met persoonsgegevens, het auteursrecht, online samenwerken en het bepalen van didactische scenario’s waarbinnen de inzet van ICT een daadwerkelijke meerwaarde vormt.

Opzet

In deze opleiding werken we stapsgewijs toe naar het zelfstandig opbouwen van een digitale of hybride les, waarbij de deelnemers maximaal gebruik maken van de aangeboden ICT-toepassingen.

Ter voorbereiding op de opleiding ontvangen alle deelnemers een online formulier waarin zij hun huidige kennis, vaardigheden en tools m.b.t. digitale didactiek aan kunnen geven. Deze input vormt het startpunt om samen met de opdrachtgever de definitieve set aan te behandelen ICT-toepassingen te bepalen.

Na een online ‘Kick-off’ start de opleiding zelf aansluitend met twee cursusdagen waarin de ICT-toepassingen de hoofdrol spelen. De deelnemers krijgen zowel technische als didactische uitleg over de werking van 10 à 15 ICT-toepassingen en gaan bij iedere toepassing zelf aan de slag om met die toepassing binnen de aangegeven criteria een eigen les, toets of ander type lescontent te ontwikkelen.

In cursusdag drie gaan we in op diverse randvoorwaardelijkheden bij de omgang en ontwikkeling van ICT-toepassingen en digitaal lesmateriaal. De vierde en laatste cursusdag staat in het teken van het ontwikkelen van een eigen digitale les of serie lesmaterialen, die we idealiter ook direct laten testen door leerlingen en/of collega-docenten.

Meer info, over o.m. de tools en en thema’s, kunt u in de flyer vinden.

Leerdoelen:

  • kennis van de technische en didactische inzet van diverse (innovatieve) ICT-toepassingen;
  • kennis van didactische scenario’s waarbinnen de ICT-toepassingen in te zetten zijn;
  • kennis van de belangrijkste randvoorwaarden bij de inzet van ICT-toepassingen;
  • praktische ervaring met het in samenwerking ontwerp, ontwikkelen en uitvoeren van een ICT-rijke les.

Na afloop van deze opleiding:

  • zijn de deelnemers bekend met zowel de technische als de didactische inzet van ca. 10 á 15 ICT-toepassingen;
  • hebben de deelnemers kennis van de didactische mogelijkheden die innovatieve technologieën als virtual en augmented reality bieden;
  • zijn de deelnemers bekend met de belangrijkste randvoorwaarden om de ICT- toepassingen daadwerkelijk waardevol in te kunnen zetten;
  • hebben de deelnemers praktische ervaring opgedaan met het in samenwerking ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van een ICT-rijke les.

Interesse in deze opleiding?

Stuur een mail naar info@onderwijsmetict.nl voor een oriënterende gesprek en het aanvragen van de op maat gemaakte offerte. Na akkoord op de offerte zullen we in samenspraak met de opdrachtgever een gedetailleerd programma per dagdeel opmaken en voor akkoord aan opdrachtgever voorleggen. Zie ook bijgaande pdf voor de brochure die voor uw school op maat wordt gemaakt.