• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

06-39762929

info@onderwijsmetict.nl

Blended learning

Met blended learning zoeken we naar de beste mix van activiteiten in de fysieke ruimte, gecombineerd met activiteiten via ICT. Zo verbeteren we niet alleen het leerproces, maar maken we ook het werk van de docent aantrekkelijker. De momenten met je leerlingen kun je door slimme technologie nog waardevoller inzetten dan je al deed. Hieronder zie je in hoofdlijnen hoe het programma er uit ziet.

Blended learning

Met blended learning zoeken we naar de beste mix van activiteiten in de fysieke ruimte, gecombineerd met activiteiten via ICT. Zo verbeteren we niet alleen het leerproces, maar maken we ook het werk van de docent aantrekkelijker. De momenten met je leerlingen kun je door slimme technologie nog waardevoller inzetten dan je al deed. Hieronder zie je in hoofdlijnen hoe het programma er uit ziet.

Voor wie

Leerkrachten/docenten in het onderwijs die vernieuwend bezig willen zijn en ICT toepassingen willen inzetten tijdens de les. En die aan de slag willen met het produceren en/of ontwerpen van digitaal lesmateriaal voor blended learning.

Resultaat

Je weet wat de meerwaarde van blended learning is, kent de ICT-toepassingen die daarbij nodig zijn en weet welke stappen je moet nemen om dit in je onderwijspraktijk te kunnen realiseren.

Kosten

€ 750 per dagdeel (exclusief BTW, inclusief reiskosten). Data en tijden in overleg. Maximaal 16 deelnemers. Deze training is ook als ‘inspiratiesessie’ van 60 minuten te boeken. De training is uiteraard ook mogelijk bij u op school, prijs op aanvraag.

Inspiratie

Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk zie je hoe docenten blended learning inzetten.

Demonstratie

De trainer laat enkele ICT toepassingen zien waarmee je blended learning kunt realiseren. Zelf ga je nadenken over welke les of lesactiviteit jij ‘blended’ zou willen maken.

Aan de slag

De deelnemers hebben de keus uit een aantal opdrachten waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Belangrijk dat je tijdens de training meteen praktijkervaring op doet die je de volgende dag direct kunt inzetten.

Delen en samenwerking

Als afsluiting bespreken we elkaars ervaringen en bepalen we de belangrijkste do’s en don’ts van blended learning. We staan ook nog even stil bij hoe dergelijke producties met elkaar gedeeld en georganiseerd kunnen worden via tools als Trello, Dropbox en Google Drive.