• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

06-39762929

info@onderwijsmetict.nl

Gamification van onderwijs

Games maken gebruik van specifieke ‘game-mechanics’ om bij ons een hoge mate van autonomie, zingeving en meesterschap te creëren. Die ‘game-mechanics’ gelden universeel voor alle (goede) games, of het nou een bord-, kaart- of computerspel is. In deze presentatie of workshop ontdek je welke ‘game-mechanics’ er zijn en welk effect ze op onze motivatie en participatie hebben. Maar belangrijker nog, je leert hoe je ze in kunt zetten voor je eigen onderwijs, om ook daar leerlingen nog beter uit te dagen.

Gamification van onderwijs

Games maken gebruik van specifieke ‘game-mechanics’ om bij ons een hoge mate van autonomie, zingeving en meesterschap te creëren. Die ‘game-mechanics’ gelden universeel voor alle (goede) games, of het nou een bord-, kaart- of computerspel is. In deze presentatie of workshop ontdek je welke ‘game-mechanics’ er zijn en welk effect ze op onze motivatie en participatie hebben. Maar belangrijker nog, je leert hoe je ze in kunt zetten voor je eigen onderwijs, om ook daar leerlingen nog beter uit te dagen.

Voor wie

Leraren die zoeken naar manieren om de motivatie en participatie van hun leerlingen te vergroten.

Resultaat

Je kent de potentiële waarde van gamification voor je onderwijs, weet hoe je die via game-mechanics in je lessen kunt integreren en hebt concrete ervaring opgedaan met het herontwerp van één les (activiteit).

Kosten

€ 745 per dagdeel (exclusief BTW, exclusief reiskosten). Minimaal 8, maximaal 16 deelnemers. Locatie nader te bepalen. Training uiteraard ook mogelijk bij u op school, prijs op aanvraag.

Training nader bekeken

Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een korte online enquête waarin zij hun vaardigheden en wensen aangaande de training kunnen aangeven. Op basis van deze input vormen we het definitieve programma. In de hoofdlijnen ziet het programma er als volgt uit: De presentatie combineert een reis door de geschiedenis van spel met inzicht in de game-mechanics die bij spellen werkzaam zijn. We tonen fragmenten uit computergames; en geven concrete toepassingen van game-mechanics in dagelijkse situaties. Aansluitend leggen we een link naar de drie gebieden autonomie, meesterschap en zingeving, om daarmee te laten zien hoe gamemechanics hiermee de motivatie en participatie van leerlingen sterk verhogen. In de (aansluitende) workshop herontwerpen deelnemers een les door gebruik te maken van gamification. Het doel van de workshop is om deelnemers ervan bewust te maken dat ontwikkelingen buiten het vakgebied zeer interessant kunnen zijn om de motivatie en participatie van leerlingen te verhogen. Daarna analyseren deelnemers in teamverband welke mechanics er al spelen in hun lessen, om vervolgens één van deze mechanics te verrijken met de kracht van gamification. De workshop eindigt met een korte presentatie van de producties van ieder team.

Welke games komen aan bod?

  • King’s Quest 1
  • Nissan LEAF
  • Nike Running
  • Mint.com
  • Angry Birds
  • World of Warcraft
  • GTAV
  • Peggle
  • Travian
  • Pong
  • Skyrim