Training nader bekeken
Voorafgaand aan de training ontvangen alle deelnemers een korte online enquête waarin zij hun vaardigheden en wensen aangaande de training kunnen aangeven. Op basis van deze input vormen we het definitieve programma. In de hoofdlijnen ziet het programma er als volgt uit: De presentatie combineert een reis door de geschiedenis van spel met inzicht in de game-mechanics die bij spellen werkzaam zijn. We tonen fragmenten uit computergames; en geven concrete toepassingen van game-mechanics in dagelijkse situaties. Aansluitend leggen we een link naar de drie gebieden autonomie, meesterschap en zingeving, om daarmee te laten zien hoe gamemechanics hiermee de motivatie en participatie van leerlingen sterk verhogen. In de (aansluitende) workshop herontwerpen deelnemers een les door gebruik te maken van gamification. Het doel van de workshop is om deelnemers ervan bewust te maken dat ontwikkelingen buiten het vakgebied zeer interessant kunnen zijn om de motivatie en participatie van leerlingen te verhogen. Daarna analyseren deelnemers in teamverband welke mechanics er al spelen in hun lessen, om vervolgens één van deze mechanics te verrijken met de kracht van gamification. De workshop eindigt met een korte presentatie van de producties van ieder team.
Welke games komen aan bod?
- King’s Quest 1
- Nissan LEAF
- Nike Running
- Mint.com
- Angry Birds
- World of Warcraft
- GTAV
- Peggle
- Travian
- Pong
- Skyrim