• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

06-39762929

info@onderwijsmetict.nl

Schoolspecifiek ICT-Beleidsplan

In 5 fases naar een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan, begeleidt door OMICT Voorafgaand aan het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan is er een bovenschools ICT-Beleidskader opgesteld. Om vervolgens een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan te realiseren, moeten 5 fases worden doorlopen.

Schoolspecifiek ICT-Beleidsplan

In 5 fases naar een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan, begeleidt door OMICT Voorafgaand aan het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan is er een bovenschools ICT-Beleidskader opgesteld. Om vervolgens een schoolspecifiek ICT-Beleidsplan te realiseren, moeten 5 fases worden doorlopen.

Voor wie

Begeleiding bij het schoolspecifieke ICT-Beleidsplan is interessant voor schoolleiders en ICT-Coördinatoren.

Resultaat

Het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan met daarin handvatten zodat de school het plan zelfstandig kan realiseren.

Kosten

Deze opleiding wordt in company gegeven duurt in totaal ongeveer 2 maanden. De kosten voor de totale fase 1-5 bedragen € 5.300,- ex BTW. Alleen fase 1-2 kost € 2.250. * De visiescan per school kost € 750, het ICT-vaardigheidsscan € 27,50 p.p.

In de fases 1 t/m 3 worden de scholen ontzorgd door Dieter.nl. Het resultaat van fase 1 en 2 is een 0-meting op schoolniveau. Er worden interviews, 2 teamsessies en ca. 3 strategische sessies gepland. Uiteindelijk resulteert dit in een ICT-Beleidsplan (Fase 3), met daarin ook handvatten zodat de school het plan zelfstandig kan realiseren (Fase 4, Waarmaken). Uiteindelijk zal het plan zelfstandig worden geëvalueerd (Fase 5). Fasen 4 en 5 voeren de scholen zelfstandig uit en vallen buiten de scope van dit voorstel.

Fase 1 | Waarnemen

Bevat een uitgekiende 0-meting. In deze fase wordt alle benodigde informatie die betekenisvol kan zijn verzameld, maar nog niet geïnterpreteerd. Ook de reeds eerder verzamelde informatie (visiescan per school en ICT-vaardigheidsscan*) wordt hier meegenomen. Cruciaal in deze fase is alle betrokkenen te horen.

Fase 2 | Waarderen

In fase 2 duiden en interpreteren we de inventarisatie en brengen we de huidige en gewenste situatie helder in kaart. In de praktijk betekent dit een eerste concretisering van de bovengenoemde ambities en doelstellingen. Het kan ook betekenen dat er verdieping op een onderwerp nodig is, om doelstellingen betekenisvoller te kunnen formuleren.

Fase 3 | Willen

In deze fase wordt het Ict-beleidsplan opgesteld met “ingrediënten” verkregen uit fase 2 “Waarderen”. Wat we exact “Willen” wordt in het ict-beleidsplan vastgesteld door concreet geformuleerde doelstellingen. Ook de stappen die de school kan zetten om de doelstellingen waar te maken, worden helder beschreven.

Fase 4 | Waarmaken

Het ICT-beleidsplan wordt uitgevoerd zoals beschreven.

Fase 5 | Evolueren

Nadat het ICT-beleidsplan is uitgevoerd wordt er geëvalueerd om te evolueren. De evaluatie kan worden gezien als de start van een nieuwe cyclus waarbij de uitkomsten input vormen voor de nieuwe fase 1: “Waarnemen”.

Interesse in deze opleiding?

Stuur een mail naar info@onderwijsmetict.nl voor een oriënterende gesprek of plan direct een (online) afspraak in: Calendly Dieter