Fase 1 | Verkenning trends & ontwikkelingen
Doel: Stuurgroep inspireren en prikkelen a.d.h.v. onderwijskundige trends en ontwikkelingen op het gebied van onderwijs met ICT. Mindset: Tevens het vormen van een positief kritische blik op deze trends en ontwikkeling.
Fase 2 | Troa-sessie
D.m.v. een interactieve brainstormsessie worden de belangrijkste speerpunten (kaders) voor het onderwijs met ICT t.a.v. het primaire en secundaire onderwijsproces vastgesteld.
TROA: Toekomst, Realiteit, Opties en Acties. Denken van groot en onbeperkt naar klein en specifiek. De belangrijkste belemmeringen én oplossingen worden besproken en vastgesteld.
Fase 3 | Uitwerken concept ICT-Beleidskader
De Troa-sessie wordt uitgewerkt uit tot een concept-document met daarin tenminste:
- Waarom (aanleiding)
- Hoe (op welke manier gaan we de doelen realiseren)
- Wat (opbrengsten)
- Onderscheid tussen Optimalisatie- en innovatie-doelstellingen
Fase 4 | Concept-uitwerking naar directeurenberaad
Fase 5 | Bespreken feedback directeurenberaad
Fase 6 | Uitwerken definitieve versie
Fase 7 | Goedkeuring RVT/GMR (Presentatie)
Interesse in deze opleiding?
Stuur een mail naar info@onderwijsmetict.nl voor een oriënterende gesprek of plan direct een (online) afspraak in: Calendly Dieter