• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ben je benieuwd of deze training iets voor jouw school is?

Neem dan met ons contact op door middel van het contactformulier om de mogelijkheden te bespreken of laat je nummer achter en wij bellen je terug!

06-39762929

info@onderwijsmetict.nl

Bovenschools ICT-Beleidskader

In 7 fases naar het bovenschools ICT-Beleidskader, begeleidt door OMICT In het bovenschools ICT-Beleidskader staan de belangrijkste onderwijskundige kaders voor de ontwikkeling van onderwijs met ICT. Dit kader wordt opgesteld met en door de stuurgroep. Het dient als een stip aan de horizon en geeft richting en houvast aan scholen. De grote lijnen worden in het kader uitgezet, de scholen blijven in principe autonoom in de vertaling van het kader naar de eigen schoolorganisatie.

Bovenschools ICT-Beleidskader

In 7 fases naar het bovenschools ICT-Beleidskader, begeleidt door OMICT In het bovenschools ICT-Beleidskader staan de belangrijkste onderwijskundige kaders voor de ontwikkeling van onderwijs met ICT. Dit kader wordt opgesteld met en door de stuurgroep. Het dient als een stip aan de horizon en geeft richting en houvast aan scholen. De grote lijnen worden in het kader uitgezet, de scholen blijven in principe autonoom in de vertaling van het kader naar de eigen schoolorganisatie.

Voor wie

De begeleiding voor het opstellen van een bovenschools ICT-Beleidskader is vooral interessant voor bestuurders, beleidsmedewerkers en bovenschoolse-ict-ers.

Resultaat

Het bovenschools ICT-Beleidskader met daarin de belangrijkste onderwijskundige kaders voor de ontwikkeling van onderwijs met ICT. Het dient als een stip aan de horizon en geeft richting en houvast aan scholen. De grote lijnen worden in het kader uitgezet, de scholen blijven in principe autonoom in de vertaling van het kader naar de eigen schoolorganisatie. Het vervolg is de opleiding ‘In 5 fases naar het schoolspecifiek ICT-Beleidsplan’.

Kosten

Deze opleiding wordt in company gegeven en bestaat uit circa 3 x 2 uur en enkele uren schriftelijke feedback. De kosten bedragen € 5.750,- ex BTW.

Fase 1 | Verkenning trends & ontwikkelingen

Doel: Stuurgroep inspireren en prikkelen a.d.h.v. onderwijskundige trends en ontwikkelingen op het gebied van onderwijs met ICT. Mindset: Tevens het vormen van een positief kritische blik op deze trends en ontwikkeling.

Fase 2 | Troa-sessie

D.m.v. een interactieve brainstormsessie worden de belangrijkste speerpunten (kaders) voor het onderwijs met ICT t.a.v. het primaire en secundaire onderwijsproces vastgesteld.
TROA: Toekomst, Realiteit, Opties en Acties. Denken van groot en onbeperkt naar klein en specifiek. De belangrijkste belemmeringen én oplossingen worden besproken en vastgesteld.

Fase 3 | Uitwerken concept ICT-Beleidskader

De Troa-sessie wordt uitgewerkt uit tot een concept-document met daarin tenminste: 

  • Waarom (aanleiding)
  • Hoe (op welke manier gaan we de doelen realiseren)
  • Wat (opbrengsten)
  • Onderscheid tussen Optimalisatie- en innovatie-doelstellingen

Fase 4 | Concept-uitwerking naar directeurenberaad

Het directeurenberaad wordt gevraagd feedback te geven op de concept-uitwerking van het ICT-Beleidskader.

Fase 5 | Bespreken feedback directeurenberaad

Bespreken en verwerken feedback van directeurenberaad.

Fase 6 | Uitwerken definitieve versie

Feedback vorige sessie wordt verwerkt tot een definitief ICT-Beleidskader (op 1 A4).

Fase 7 | Goedkeuring RVT/GMR (Presentatie)

Presentatie ICT-Beleidskader aan Rvt / GMR

Interesse in deze opleiding?

Stuur een mail naar info@onderwijsmetict.nl voor een oriënterende gesprek of plan direct een (online) afspraak in: Calendly Dieter

×